Welke 6 Google tools moet je gebruiken?

6 tools van google die moet gebruiken voor jezelf, bedrijf of website.

Welke 6 Google tools moet je gebruiken?

  |   Marketing

Wij moeten vaak aan mensen vertellen welke slimme Google tools er zijn. Dat vertellen doen we overigens graag maar het bracht ons op het idee om er een blog aan te wijden. Dan kan iedereen het altijd raadplegen en wellicht doen weer nog meer mensen een plezier mee. Dus in dit blog: welke Google tools moet je gebruiken?

Google Adwords

In een van de laatste blogs over SEO tips, beschreven we al dat bloggen goed is voor je website. Het zorgt voor meer content en verfrissing op je website. Met onder andere Google Adwords en dan de keyword planner kun je kijken welke woorden populair zijn en eventueel geschikt zijn om over te schrijven.

Google Mijn Bedrijf

Ben jij een lokale ondernemer? Dan is Google Mijn Bedrijf onmisbaar. Je wordt eenvoudig opgenomen in Google Maps en je kunt je bedrijf positioneren binnen jouw branche. Je vergroot de zichtbaarheid van je bedrijfsactiviteiten. Voordeel van Google mijn bedrijf is dat je ook nieuws of andere nuttige aspecten over jouw bedrijf kunt delen. Dit laatste behandelen we een andere keer. Nu al nieuwsgierig? Neem contact op!

Google Analytics

Een van de meest gebruikte tools van Google is Google Analytics. De zoekmachine zelf staat natuurlijk op nummer één. Wil je weten hoeveel mensen er op je website komen en waar ze naar kijken, dan moet je deze tool gebruiken. Er zijn natuurlijk meerdere tools die dit bijhouden, maar Google Analytics wordt door de meeste bedrijven gebruikt.

Google Search Console

Er zitten veel opties in de Google Search Console. Voor veel mensen wellicht wat te technisch, echter ook voor leken is er veel te zien. Wil je bijvoorbeeld zien met welke zoekwoorden iemand vanuit Google op je site is gekomen? Neem dan een kijkje in Search Console. Voorwaarde voor gebruik van deze tool is wel dat je ook Google Analytics hebt.

Google Chrome

Eigenlijk hoort de internetbrowser van Google niet in dit rijtje thuis. Google Chrome is echter onmisbaar in marketingland, vandaar dat we deze toch hier noemen. De snelle browser biedt namelijk handige extensies. Een van de extensies is het opslaan van een Instagram Story. Wat voor het beoordelen van een website ook nuttig kan zijn, is de ghostery extensie. Hiermee kun je eenvoudig in de code kijken welke marketingtools er op een bepaalde website draaien.

Google Alerts

Het is niet de meest gebruiksvriendelijke en beste tool van Google, maar het geeft je wel snel inzicht in onderwerpen. Met Google Alerts kun je eenvoudig een aantal keywords opgeven en vragen aan Google deze dagelijks voor jou te monitoren. Je creëert hierdoor je dagelijkse knipseldienst.

Voordeel van alle Google tools is dat ze steeds vaker met elkaar gekoppeld worden. Handig voor ons en voor Google, zo blijven we ze gebruiken.

Google tools: to make your life beter

Google is een bedrijf dat jou het leven gemakkelijker wil maken. Naast bovenstaande tools heeft ze nog ontzettend veel andere producten. Je zou eens op de productensite van Google moeten kijken.

Jouw online marketing bureau?

Barixel helpt je graag op weg in het oerwoud van alle tools en producten die er zijn. Er is ontzettend veel mogelijk en dat maakt jouw werk eenvoudiger. Benieuwd wat Barixel nog meer kan doen? Wij hebben een toffe animatie waarbij we in één minuut jou vertellen wat wij doen en waarom wij dat doen.