4 reden waarom reviews van belang zijn bij b2b bedrijven

Het belang van reviews voor b2b

4 reden waarom reviews van belang zijn bij b2b bedrijven

  |   Marketing

Vertrouwen krijgen en behouden is belangrijk bij het doen van zaken. Vooral bij het afnemen van diensten wil je weten of het bedrijf goed is. Bij producten kijk je meer naar het product dan het bedrijf. Bij een dienst krijg je een service en daar zit vaak een kwaliteitsverschil tussen.

Wat is een review?

Een review is een recensies over een onderwerp, product of bedrijf. Over bijna alles kun je wel een mening geven en dus reviews geven. Ee review is niks anders dan je mening geven over iets. Een review is tevens vaak gekoppeld met het geven van sterren of cijfers. Hiermee wordt er een extra indicatie gegeven aan de review. Soms bestaat een review alleen uit sterren of cijfers.

Waarom moet je als bedrijf aan reviews doen?

Het is niet de vraag of je ooit als bedrijf een review krijgt, maar eerder de vraag wanneer. In Google of Facebook kunnen personen jouw bedrijf al een review geven. Voorwaarde is wel dat je natuurlijk op Facebook en/of Google Business zit. Belangrijk dus om je voor te bereiden als bedrijf op reviews en het heft in eigen handen te nemen. Er zijn namelijk meerdere redenen om als b2b bedrijf aan reviews te doen.

1. Betere zichtbaarheid in Google
Als je de afgelopen 12 maanden 150 of meer reviews hebt verzameld dan krijgt je gele sterren bij je zoekresultaten in Google. Onderzoeken zeggen dat je CTR richting je website hierdoor tot wel 30% kan stijgen.

2. Meer content over jouw bedrijf
Elke review is een stukje content over jouw bedrijf. Als je ze automatisch plaatst op je website, zal dat op termijn een positief effect hebben op jouw rankings in de zoekmachine. Je website wordt dus beter gevonden!

3. Transparantie en vertrouwen geven
Laten zien wie je bent. Met reviews creëer je meer vertrouwen en heb je kans dat personen eerder bij jou iets afnemen dan een concurrent.

4. Feedback van klanten
De ingevulde feedbackformulieren van klanten leveren je een hoop nieuwe inzichten op. Klanten zullen wellicht met verbeterpunten komen. Ze geven hun mening over jouw bedrijf en waarop je goed en slecht scoort. Daarnaast kun je ook extra vragen stellen, die voor dat moment relevant zijn. Hiermee kun je snel een onderzoeksvraag uitzetten richting je klanten.

Barixel werkt voor klanten samen met The Feedback Company als het gaat om het verzamelen van reviews. Klanten kunnen eenvoudig hun klanten in het dashboard uitnodigen voor het geven van een review. Voor de klant kost het weinig tijd en is het een kleine moeite. Ook geïnteresseerd in het verzamelen van reviews voor jouw bedrijf? Neem contact op en we bekijken samen wat de beste mogelijkheden zijn.

Over The Feedback Company

The Feedback Company (TFC) is een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in reviews. Belangrijkste doel van het bedrijf, is het streven naar transparantie. Bedrijven moeten zich zichtbaar opstellen en transparant zijn over hun dienstverlening. TFC verzamelt reviews, controleert ze en publiceert ze online. TFC heeft als belangrijk voordeel dat zij samenwerken met Google. Op deze manier worden de gegeven reviews van een bedrijf gedeeld via de zoekmachine. Je krijgt dan ook naar verloop van tijd een extra kenmerk in je zoekresultaten: sterren. Wil je zelf ervaren hoe de tool werkt van The Feedback Company? Bekijk de website om de reviewtool gratis uit te proberen in een proefperiode. Twijfel je? Neem contact met ons op en wij helpen je verder.